• banner1
  • banner2
  • banner3
  • banner4

Reacties en ervaringen

Met enige regelmaat krijgen wij reacties van ouders of van professionals die een bezoek hebben gebracht aan een van onze groepen. Hieronder vindt u een beknopt overzicht van een aantal reacties die wij de afgelopen periode hebben ontvangen: 

"Via deze weg wil ik mijn grote dank uitspreken dat zij mee heeft mogen draaien op de DWS. Ze vond het erg jammer dat het ophield voor haar. Ik denk dat haar schoolloopbaan een stuk moeilijker was geweest als ze niet elke dinsdag naar de DWS had gemogen. Sanne kan erg boos en verdrietig worden als ze het gevoel heeft dat er niet naar haar geluisterd- en als ze niet begrepen wordt. Ze heeft expliciet gezegd dat de DWS leerkracht één van de weinige docenten is geweest die haar begrepen heeft en altijd naar haar luisterde!Bovendien is, dankzij jullie leerkracht, haar dyslexie onderkent op de thuisschool. Wij als ouders vermoedden al langere tijd dat Sanne dyslectisch was, omdat het veel in de familie voorkomt, maar toen de DWS leerkracht vragen ging stellen aan de school, over Sanne's lees 'gedrag', is ze direct getest! Dat haar moeite met lezen een reden had, was een enorme opluchting voor haar. Ze noemde laatst de uitslag van de dyslexie-test, één van de mooiste momenten van haar leven. Dat zegt wat over de gedachtes die ze over zichzelf had voordat duidelijk was dat ze gewoon dyslectisch was. Volgend jaar zal ze naar het Hyperion gaan. Daar verheugd ze zich erg op!" (moeder van een leerling)

  

"Geachte heer, Allereerst wil ik u complimenteren met de goede en strakke begeleiding van het DWS-project, van de leerlingen en onderwijzers maar vooral ook de ouders. Wij hebben dat als heel erg goed en communicatief ervaren. (…)"  (moeder van een leerling)

  

"Ik wil nog even laten weten dat Jet erg gelukkig is met haar lessen op de DWS, ze is al 2 donderdagen erg blij van school terug gekomen. Ze loopt over van grote verhalen over quizzen en puzzels, en is de hele dag bezig met proefjes opzetten en uitvoeren. Jet is er vooral ook erg blij mee "dat er op de DWS niet gepest wordt" en dat de kinderen zo prettig met elkaar omgaan. Daarom wil ik jullie nog zeggen dat ik erg blij ben dat DWS volgend jaar gewoon door kan gaan. Ik ben mij bewust dat dit zeker geen vanzelfsprekendheid is, maar het gevolg van jullie inspanningen en bevlogenheid." (moeder van een leerling)

 

"Bas heeft al van het begin af ontzettend veel plezier in DWS. Hij vindt het de leukste dag van de week en het doet hem goed!" (vader van een leerling)

  

 "Sander zit nu in groep 7 en wil zeker weten heel graag na de vakantie nog een half jaar meedoen. Het heeft hem tot nu toe al veel opgeleverd: toen ik laatst vroeg wat maakte dat hij nu zijn werkstuk voor de thuisschool behoorlijk zelfstandig en met veel meer plezier maakte (wat hem vorig jaar ondanks onze hulp met plannen en starten veel frustraties en huilen kostte vanwege het niet kunnen doorzetten/niet kunnen werken eraan) zei hij dat Martie hem geleerd heeft om planmatig te werken en door te zetten: "Martie zegt altijd: 'dit gaan we wetenschappelijk benaderen, eerst een plan maken". Dus dank je Martie! Sander vond het heerlijk bij je in de klas, heeft veel geleerd en heeft weer gemerkt dat school en leren ook leuk kunnen zijn." (vader van een leerling)

 

 (...) "Bovendien is het voor de groep 8 kinderen HEEL belangrijk om nog tot de kerst DWS te kunnen doen, dat heb ik gezien aan mijn zoon Tijn. Dat laatste jaar groep 8 is heel lang, als je verder weinig te doen hebt....... Ik hoop dus ook dat dit systeem blijft en ook dochter Ida nog tot en met kerst 2012 mee kan doen! Hartelijke groet, en dank voor jullie belangrijke en geweldige werk (wij zijn enorm blij met DWS!)" (moeder van een leerling)

 

 "Ik heb, namens obs de Springstok, de vestiging van de Day a Week School op de Theo Thijssen school bezocht. Ik heb het bezoek als zinvol ervaren. Het was goed en fijn om te zien wat mijn leerlingen doen op de Day a week School, om kennis te maken met hun leerkracht en om te zien hoe er les gegeven wordt. Het viel mij gelijk op dat er heel weinig instructie gegeven werd en dat de leerlingen vrijwel allemaal van nature een onderzoekende houding hadden. Als ze niet precies wisten hoe iets werkte gingen ze dit zelf uitzoeken in plaats van vragen stellen aan de leerkracht. Het viel mij ook op dat mijn leerlingen erg gemotiveerd waren en het duidelijk naar hun zin hadden." (leerkracht van een deelnemende school)

 

 "Onlangs had ik een bezoek gebracht bij de DWS op de Theo Thijssenschool. Mijn eerste indruk in de klas was dat de kinderen enorm actief waren met hun opdracht. Zij hadden eveneens verteld waarom zij veel leuker vonden op de DWS dan op kun eigen school. Er was namelijk meer aansluiting en minder saai (te makkelijk en vaak waren de differentiatiematerialen slechts om hen bezig te houden). Fransca vertelde mij over de wijze van lesaanbod. Het was verrassend, want zij heeft geen duidelijke planning van tevoren gemaakt wat zij periodiek zal aanbieden. Het was mij niet duidelijk of zij een duidelijke richtlijn had of niet. Dit zegt mij veel over de onderwijskwaliteit van Fransca." (leerkracht van een deelnemende school)

 

 "Ik vond het heel leuk om op de inloopmiddag aanwezig te zijn. Gewoon prettig om nu een beeld te hebben van hun klas en de andere kinderen in de groep. Ook goed om te zien hoe enthousiast deze groep kinderen is. Veel energie! Zelf vond ik het ook prettig om na afloop met de leerkracht (Sandra) te kunnen praten."  (leerkracht van een deelnemende school)