SWV Unita

Home » Regio’s » SWV Unita

Deelnemend samenwerkingsverband

DWS-coördinator

DWS-coördinatoren en contactpersonen zijn Caroline Magchielse en Ingrid Greif.

Locaties

Op dit moment zijn er twee DWS-groepen van DWS Unita, deze zijn gehuisvest in de bibliotheek van Huizen. Er komen naar alle waarschijnlijkheid nog groepen bij in andere plaatsen in de regio van Samenwerkingsverband Unita.

Leerkrachten

Melinda Krishnasing

Nadat ik in 2007 mijn Pabo heb afgerond, ben ik gaan werken in Leusden en heb hier op verschillende basisscholen les gegeven. In eerste instantie met name in de onderbouw. In deze groepen genoot ik van de vrijheid om zelf projectmatig lessen te ontwerpen en te observeren wat de kinderen van mij nodig hadden. In hogere leerjaren heb ik nadien ervaren dat het lesprogramma minder passend was voor de creatieve en meer-/hoogbegaafde leerling. Na mijn kindercoach opleiding te hebben afgerond ben ik in 2019 gestart op DaVinci Eemland, een fulltime school voor dubbel bijzondere hoogbegaafde leerlingen. Hier kreeg ik weer de ruimte om lessen te bedenken die goed aansluiten bij de talenten en de interesses van deze kinderen. In deze startende periode heb ik bij Novilo de opleiding Talentbegeleider succesvol afgerond, zodat ik de hoogbegaafde leerlingen nog beter zag en kon begeleiden. Ik heb in deze periode veel geleerd over deze leerlingen met hun speciale onderwijsbehoefte en wat ze nodig hebben.

In de zomer van 2023 kwam het programma Day a Week School toevallig op mijn pad en deze uitdaging wilde ik graag aan gaan. In januari 2024 zijn we gestart met de locatie in Huizen. Dit werk doe ik met veel plezier naast mijn huidige werk bij DaVinci Eemland. Ik ben vaak in de weer voor school en hoop dit enthousiasme over te brengen op mijn leerlingen. Ook als het even niet lukt en ze moeten leren door te zetten.

Als ik niet aan het werk ben, ben ik graag samen met mijn partner Marco en mijn zoon Finn. We zijn echte doeners en trekken er samen veel op uit. In beweging zijn (het liefst buiten), is ook echt een belangrijk onderdeel van mijn leven.

Mechteld Woutman

Scholen

Binnen Samenwerkingsverband Unita nemen op dit moment de volgende scholen deel aam Day a Week School: