Gerdi Verbeet op de Day a Week School (locatie: P.J. Troelstraschool)

Home » Gerdi Verbeet op de Day a Week School (locatie: P.J. Troelstraschool)

Gerdi Verbeet op de Day a Week School (locatie: P.J. Troelstraschool)

Op 21 oktober jl. vond er op de DWS een bijzonder bezoek plaats: oud voorzitter van de Tweede Kamer (2006 – 2012), Gerdi Verbeet, was gastdocente. Weken van tevoren waren de kinderen al bezig zich voor te bereiden, oa. door zich te verdiepen in thema’s zoals verkiezingen en de grondwet. Daarna hebben zij zelf stellingen bedacht over actuele onderwerpen en daarover met elkaar gedebatteerd. Mevrouw Verbeet begon haar bezoek door te vertellen dat ze al heel jong droomde van het werken in de politiek. Echter, eerst wilde zij, net zoals haar moeder, juf worden op een middelbare school. Pas later kwam ze iemand tegen die haar vertelde hoe je in de poltiek actief kon worden. Zij mocht daarna kiezen uit de (door de kinderen bedachte) stellingen. Mevrouw Verbeet koos voor de stelling “discriminatie weegt zwaarder dan de vrijheid van meningsuiting”.

De kinderen werden door mevrouw Verbeet van tevoren gevraagd niet alleen aan hun eigen mening te bedenken, maar ook goed mee te denken met de argumenten van anderen. De kinderen concludeerden, samen met mevrouw Verbeet, dat het ideaal is om niemand te kwetsen, maar dat het misschien belangrijker is dat iedereen zijn mening mag geven in Nederland. Er was een extra compliment van mevrouw Verbeet voor Ikram omdat zij goed kon verwoorden hoe belangrijk het is om op te komen voor je mening, maar ook om te blijven luisteren naar de argumenten van de ander.

Mevrouw Verbeet besloot de bijeenkomst met de opmerking dat als een van de kinderen later in de politiek zou willen, zij of hij haar zeker mocht bellen. Bij het afscheid boden de kinderen van de Day a Week School mevrouw Verbeet een boek aan als dank voor een spannend en leerzaam bezoek.

Schedule appointment

go2people

Vestibulum ante ipsum

Vestibulum ac diam sit amet quam vehicula elementum sed sit amet dui. Donec rutrum congue leo eget malesuada vestibulum.